L O A D I N G

مدیریت و مشاوره کسب و کار

مدیریت و مشاوره کسب و کار:

 امروزه با توجه به گسترش روش های مختلفی که برای تجارت و کسب درآمد وجود دارد، همه ی  افراد باید توانایی مدیریت و برنامه ریزی صحیح و دقیق را در زمینه ی کسب و کار داشته باشند.

از آنجا که تجارت در دنیای امروز بسیار وسیع و گسترده است نمی‌توان با دانشی اندک و صرفاً بر اساس تجربه قدم در این عرصه از کسب و کار نهاد. چرا که در بسیاری از موارد بی احتیاطی و عدم آگاهی کافی افراد از روش ها و شیوه های نوینی که موجب پیشرفت در زمینه تجارت می‌شود،در نهایت منجر به ضرر های جبران ناپذیر افراد و سازمانها خواهد شد.

 خوشبختانه امروزه شیوه های جدیدی برای یادگیری روش های نوین در زمینه کسب و کار یا همان تجارت وجود دارد.

یکی از ملموس ترین روش ها، تحصیل در زمینه ی رشته های مدیریت کسب وکار  می باشد، که این امر موجب می گردد تا افرادی با اطلاعاتی کافی و دقیق در زمینه کسب و کار تربیت شوند و سپس قدم در عرصه تجارت بگذارند

:  هدف مدیریت کسب و کار، ارتقاء سطح فکری و سطح درآمد سازمان  می‌باشد و به عبارتی ساده تر افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند، روش های مختلف مدیریتی از جمله مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت در زمینه های استراتژیک و… را می آموزند و در این زمینه تجربه کافی بدست می آورند.

اهدف اصلی مدیریت کسب و کار

 

اهداف اصلی مدیریت کسب و کار عبارتند از برنامه ریزی ، ساماندهی ، بودجه بندی ،  انتخاب افراد مناسب و جهت دهی امور به صورت منظم می باشد.

وظایف مدیران کسب و کار

۱. اداره و راهبری یک مجموعه یا سازمان به صورتی موثر .

 

۲.تحول و تغییری موثر و کارآمد در یک بخش تخصصی سازمان و اداره ی مربوطه به وجود آورند.

 

۳. کارآفرینی کنند یا حتی در صورت لزوم سازمانی جدید را پایه گذاری کنند.

 

۴. تربیت هنرجویانی که بتوانند در زمینه های مدیریتی مختلف به مدیران سازمان های گوناگون مشاوره دهند.

اهمیت و ضرورت مدیریت کسب و کار

از آنجا که ، برای ارتقاء و بهبود شرایط یک کشور بهترین راه تربیت و روی کار آوردن مدیران باتجربه و تحصیل کرده می باشد ، مدیریت کسب و کار دارای اعتبار و ارزش والایی می باشد. چرا که با بهبود یافتن مدیریت می توان موجب افزایش بهره وری شده  و با اندک ظرفیت و امکانات به بهره برداری بیشتر منجر شد.

بهبود پیدا کردن مدیریت کشور نیازمند آگاهی و تسلط افراد به دانش مدیریت می باشد و این مورد فقط با تحصیل و آموزش صحیح اتفاق می افتد.

 

هدف نهایی از مشاوره کسب و کار کمک به  راه اندازی، بهبود و توسعه کسب وکار با الگو برداری از  آخرین روش های علمی و تجربی بین المللی جهت افزایش سطح تولید و اشتغال، کارآفرینی، افزایش  بهره وری فردی و سازمانی، کاهش هزینه های کسب وکار، آسیب شناسی و بهبود کسب و کار در فضای رقابتی موجود می باشد.

هم اکنون برای دریافت مشاوره اقدام کنید